Tartalomjegyzék

Amit sosem mersz megkérdezni a fodrászodtól – válaszok tabu kérdésekre

Fodrászhoz járni bizalmi dolog. Ott vagy, leülsz a székbe, a kezedbe nyomnak egy kávét, de közben a fejedben ezer kérdés cikázik.
„Túl zsíros a hajam?”
„Látja, hogy otthon vágtam bele?”
„Mennyit illik adni borravalónak?”
És ezek a kérdések gyakran ott maradnak benned – megválaszolatlanul.
De most vége a találgatásnak! Összeszedtük azokat a tabu témákat, amiket sosem mersz megkérdezni, pedig minden fodrász szívesen válaszolna rá.


1. „Látszik, hogy nemrég festettem magamnak?”

Őszintén? Igen.
De ez nem baj! A fodrászod nem fog megszégyeníteni, és nem is neheztel rád. Sokszor a festék színe, a festési technika, vagy az egyenetlen lenövés elárulja, hogy nem szalonban készült a hajszín.
Tipp Ákostól: „Mondd el bátran, mit csináltál otthon – annál jobb tanácsot tudok adni, és együtt ki tudjuk javítani a hibákat. A cél nem az ítélkezés, hanem a segítség.”


2. „Ha nem tetszik a végeredmény, mondhatom?”

Igen, sőt: muszáj!
Egy profi fodrász azt szeretné, hogy elégedetten távozz. Ha valami nem az, amit elképzeltél, nyugodtan szólj. Nem sértődés, hanem kommunikáció kérdése.
Sok vendég azért nem mondja, mert nem akar kellemetlenséget – de inkább egy őszinte visszajelzés ott és akkor, mint egy csendes csalódás otthon.


3. „Mit gondol a fodrászom a hajam állapotáról… tényleg ilyen rossz?”

Nincsen „rossz haj” – csak olyan, amit máshogy kell kezelni.
A fodrász nem azért vizsgálja a hajad, hogy elítéljen, hanem hogy megtalálja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle.
Lehet, hogy száraz, festett, vagy töredezett a hajad – de ez csak kiindulópont. Ákos szalonjában minden hajtípusból lehet csodát varázsolni – csak meg kell érteni, mire van szüksége.


4. „Zavaró, ha zsírosan, kócosan megyek fodrászhoz?”

Egyáltalán nem.
A legtöbb kezelés vagy vágás előtt úgyis hajmosás történik. Ha viszont speciális kezelésre jössz, vagy festésre, akkor hasznos lehet 1-2 nappal a látogatás előtt megmosni a hajat, de ez nem kötelező.
Ne érezd magad kellemetlenül – a fodrász nem vendéget, hanem hajat kezel.


5. „Miért kérdeznek rá, mikor voltam utoljára?”

Nem ellenőrzésből, hanem szakmai szempontból!
A haj színének változása, a lenövés hossza vagy a hajformád állapota sok mindent elárul – például, hogy hogyan reagál majd egy új kezelés.
Ez nem egy „mióta nem voltál templomban?” típusú kérdés, csak egy infó, hogy a fodrász a legjobbat tudja kihozni belőled.


6. „Zavaró, ha nem beszélgetek a fodrásszal?”

Egyáltalán nem!
Van, aki szívesen beszélget, más inkább relaxálna.
Ákos szalonjában mindenki a saját ritmusában érezheti jól magát – lehet csacsogni, de csendben ülni is.
Ez a Te időd. A fodrász figyel rád – és alkalmazkodik hozzád.


+1. „Mindenki ugyanúgy távozik? Vagy tényleg személyre szabott?”

A jó szalonban nincs két egyforma frizura.
Ákos is úgy dolgozik, hogy a vendég személyisége, életstílusa, arcformája, hajtípusa alapján egyedi, személyre szabott frizurát készítsen – nem „sablonvágást”.


Beszéljünk őszintén!

Az igazán jó fodrászkapcsolat bizalmon és őszinte kommunikáción alapul.
Nem baj, ha kérdezel. Sőt – mi örülünk neki!
Legközelebb, amikor leülsz Ákos székébe, ne félj megosztani a kérdéseidet, félelmeidet, elképzeléseidet.
Mert csak akkor lesz igazán jó a frizurád, ha az rólad szól – nem csak a hajadról.

A blogcikk rövid linke: https://akoshair.hu/f5ex